"Głównym celem Treningu Zdrowotnego jest
zbudowanie SPRAWNEGO CIAŁA oraz podniesienie ŚWIADOMOŚCI RUCHU."

"Głównym celem Treningu Zdrowotnego jest
zbudowanie SPRAWNEGO CIAŁA
oraz podniesienie ŚWIADOMOŚCI RUCHU."

– Paulina Jopek-Cholewa

O mnie

Moje życie, odkąd pamiętam, zawsze wiązało się ze sportem i aktywnością fizyczną. Już w wieku 7. lat, z racji mojego „dynamicznego” usposobienia, zostałam zapisana na zajęcia taneczne w nurcie tańca towarzyskiego, i tak oto przez kolejne siedem lat byłam zawodniczką wielu turniejów w Polsce i za granicą. Idąc na studia, wiedziałam, jaki kierunek w życiu chcę obrać i bez wahania wybrałam Akademię Wychowania Fizycznego w Krakowie. Na drugim roku studiów (rok 2008) zapisałam się na dodatkowy kurs – Instruktor Fitness i ukończyłam go na poziomie zaawansowanym. Od tego czasu rozpoczęła się moja przygoda jako instruktorka Fitness, gdzie pod moim okiem ćwiczyli, pocili się i dobrze bawili o różnej płci i grupie wiekowej Podopieczni na zorganizowanych zajęcia Fitness oraz indywidualnie – na treningach personalnych.

Mocno zachłysnęłam się nową pasją i z ogromną przyjemnością poznawałam wszelkie metody oraz techniki pracy z ciałem, przechodząc przez setki szkoleń i kursów z szeroko pojętego świata Fitness.

Wachlarz moich umiejętności rósł, a ja z wypiekami na twarzy zapisywałam się na kolejne szkolenie, chłonąc z zapałem wiedzę i z radością dzieląc się z nią w pracy z moimi Klientami. Dzięki temu mogłam dopasować odpowiednio skrojony rodzaj treningu do indywidualnych potrzeb każdego Klienta – od mentalnego i relaksacyjnego, przez intensywny i dynamiczny, na siłowym i kulturystycznym kończąc.

W roku 2016 zostałam dostrzeżona przez Szkołę Instruktorów Fitness i poprowadziłam we współpracy z nią swoje pierwsze szkolenie. Od tego momentu, zauroczona swoją nową ścieżką, zostałam szkoleniowcem prowadząc kursy, szkolenia oraz warsztaty dla trenerów personalnych, Instruktorów Fitness oraz fizjoterapeutów.

Wszystkie te lata ukształtowały we mnie poczucie, że trening powinien zaspokajać wszelkie potrzeby ciała i głowy. Coraz częściej wadził mi fakt, że trenując określoną formę zamykam się w jednym pudełku możliwości ruchowych. Ja natomiast chciałam czerpać zewsząd! Chciałam połączyć przysłowiowy stretching z treningiem ze sztangą, „wrzucając do mojego worka treningowego” wszystko to, co wpływało najkorzystniej na ciało i głowę!

I tak oto powstał mój własny, eklektyczny nurt TRENING ZDROWOTNY, który skondensował w sobie wszystkie ważne aspekty, prowadzące dzięki praktyce treningowej do zbudowania SPRAWNEGO CIAŁA oraz  ŚWIADOMEGO RUCHU:

  • kontrola, fokus i panowanie nad ruchem,
  • mobilność i stabilność stawów,
  • różnorodność treningowa poprzez poprawę każdej cechy motorycznej (wytrzymałość, siła, szybkość, skoczność, równowaga, koordynacja),
  • kształtowanie nowych, niesztampowych umiejętności ruchowych,
  • rozumienie pracy ciała oraz znajomość właściwej techniki fundamentalnych wzorców,
  • płynność i miękkość ruchów,
  • poczucie wygody i bezpieczeństwa w ciele.

Ten nurt jest podstawą wszelkich treningów, kursów czy szkoleń, które mam przyjemność prowadzić dla moich Podopiecznych, Trenerów oraz Fizjoterapeutów.

Dziękuję za poświęcenie chwili i zapraszam do mojego świata.

Paulina

WYBRANE SZKOLENIA I KURSY:

– studia II stopnia na Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie im. Bronisława Czecha, kierunek Turystyka i Rekreacja ze specjalnością Rekreacja Ruchowa i Zarządzanie Ośrodkami SPA (2012)

– Trener Personalny – Szkoła Open Mind®

– Instruktor Fitness – Szkoła Fitness AXO

– Trening Medyczny lvl 2 – Train Movement Academy

– Pilates lvl 1 i lvl 2, Pilates oddech, Stretching & Relaks, Body Ball – Szkoła Open Mind®

– Pilates lvl 1 i lvl 2 – Daniela Pignata

– Blackroll® Trainer – BLACKROLL

– Zdrowy Kręgosłup lvl 1 i lvl 2, Aktywny Senior – Szkoła Instruktorów Fitness

– Instruktor Sportu o specjalności Trener Przygotowania Motorycznego – Academy of Training of Sport, Tourism and Recreation

– Functional And Careful Training® Certified Instructor – Proffesional Training, FACTS

– Stopa, przysiad w koncepcji GSP, stożek rotatora (obręcz barkowa) – Global System Patterns, Piotr Kostrzębski

– Kodowanie ruchu, kontrola i nauka motoryczna w pracy terapeuty ruchowego, Przygotowanie do treningu – Akademia Kultury Fizycznej

– Fitness Funkcjonalny – MW, My Pilates Methods

– Flow Poród: przygotowanie Kobiet do porodu – Paulina Wojciechowska

– Specjalista Ruchu – Akademia Move Therapy

WYBRANE POPROWADZONE SZKOLENIA I WARSZTATY AUTORSKIE ORAZ WSPÓŁAUTORSKIE :

 – Mobility meets Stability – dla Smart Fitness School

– Mobility & Stretching – dla Szkoła Instruktorów Fitness

– Total Body Conditioning – dla Szkoła Instruktorów Fitness

– Kurs Instruktor Fitness – dla Szkoła Instruktorów Fitness

– Balance Body, trening funkcjonalny – dla Szkoła Instruktorów Fitness

1. TEST SPRAWNOŚCIOWY – porównujesz jedynie własne wyniki, bez presji i wytycznych z
zewnątrz

Przed rozpoczęciem lekcji pierwszej wykonaj test sprawnościowy i zapisz wyniki. Po
ukończeniu programu podejdź do testu ponownie. Dzięki porównaniu własnych wyników
będziesz mogła określić, w jakim stopniu zmieniła się Twoja sprawność.

2. WZORZEC RUCHOWY – praca na co dzień

Pozycje zawarte w programie (szczególnie w rozdziale BACK TO BASICS) są naturalnymi
ruchami ciała ludzkiego, których wykonywanie w sposób prawidłowy powinno Nam
towarzyszyć codziennie. Z racji obecnego stylu życia, ciało często „zapomina”, jak ma
wyglądać poprawnie dany ruch, ucząc się nawykowo pozycji, które serwujemy mu na co
dzień (noszenie torby na jednym ramieniu, noszenie obuwia, pozycje siedzące w nadmiarze).
Jeśli dana pozycja jest dla Ciebie nowa lub sposób jej wykonywania pod kątem technicznym
jest inny niż ten, który stosowałaś dotychczas – postaraj się wracać wielokrotnie do
powyższych pozycji oraz lekcji. Aby dany ruch (wzorzec ruchowy) był automatyczny
(naturalny, bez zastanawiania się nad techniką) potrzeba ok. 12 tygodni, by „zapisał się” na
stałe w Naszym układzie nerwowym (kora mózgowa).
Przykładowo: jeśli na co dzień będziesz starała się poprawnie stać – istnieje większe
prawdopodobieństwo, że ciało będzie czuło się coraz bardziej komfortowo w tej pozycji i
zacznie traktować tę pozycję, jako „naturalną” (wzorzec ruchowy ulegnie nadpisowi i zastąpi
stary).

3. SPRAWNOŚĆ – systematyczność i progresja, ale w zgodzie z ciałem

Lekcje zaprojektowane są w sposób progresywny – każda kolejna lekcja bazuje na wiedzy i
umiejętnościach z lekcji wcześniejszych (rozdział BACK TO BASICS oraz PROGRESSION OF
SKILLS). Ma to za zadanie sukcesywnie i stopniowo podnieść Twoją świadomość ciała oraz
sprawność do poziomu, dzięki któremu ostatni rozdział (HAVE FUN) będzie dobrą zabawą, ze
skupieniem się na szczegółach (płynność, lekkość i gracja ruchu). Dobrym rozwiązaniem jest
rozpoczęcie programu od lekcji pierwszej, a następnie podążanie w kolejności do lekcji 24.
Rozdział drugi (PROGRESSION OF SKILLS, lekcje: 7 – 18) skupia się na progresywnym
kształtowaniu zdolności motorycznych oraz zdolności ruchowych stawów – wraz z kolejną
lekcją poziom trudności ulega zwiększeniu (przez wydłużenie czasu trwania danego
ćwiczenia, zwiększenie ilości serii lub poziomu trudności w kontekście samej pozycji). Aby
proces zwiększania sprawności ciała miał możliwość zaistnieć, warto:

  • trenować wraz z programem FUNctional Flow 2-4 razy w tygodniu (w zależności od
    poziomu zaawansowania i poziomu zmęczenia);
  • brać pod uwagę ewentualne przerwy w procesie treningowym: przerwa tygodniowa, mająca miejsce co miesiąc/ dwa na przestrzeni pracy z programem – nie powinna zaburzyć procesu poprawy sprawności. Natomiast przerwy dłuższe niż tydzień oraz
    częściej występujące niż co miesiąc mogą spowolnić lub zatrzymać proces, a nawet doprowadzić do regresu;
  • pracować zgodnie z kolejnością lekcji, ale nader wszystko traktować swoje ciało jako
    przewodnika: jeśli na danym etapie wystąpi trudność pod kątem progresowania (lekcja
    będzie zbyt ciężka, przerwa pomiędzy seriami zbyt krótka, ćwiczenie zbyt skomplikowane
    mimo poziomu 1) – daj sobie czas: wróć do dwóch poprzednich lekcji i kontynuując
    kolejność, dojdź ponownie do „trudnej” lekcji, aż wykonanie jej będzie możliwe;
  • w trakcie lekcji daj sobie prawo do:
      • wykonywania przerw w trakcie danego ćwiczenia, jeśli zabraknie sił – ale postaraj się
        wykonać jeszcze dwa powtórzenia,
      • zatrzymywania lekcji w trakcie przejścia pomiędzy seriami lub ćwiczeniami, by
        wydłużyć przerwę – ale nie wydłużaj jej ponad minutę;
      • zrezygnowania z niej, jeśli jest zbyt trudna – ale wróć do niej po uprzednim,
        ponownym przerobieniu dwóch wcześniejszych lekcji;
  • Lekcje w liczbie 24. nie muszą oznaczać dwudziestu czterech treningów – jeśli bazowałaś
    w 70% na poziomie pierwszym podczas programu – polecam przejść program wykonując
    w większości drugi poziom ćwiczeń, by ćwiczenia z programu sprawiały Ci jak najmniej
    trudności, a dawały jak najwięcej zabawy i przyjemności.

Życzę owocnej nauki i dobrej zabawy!